Schlagworte A-Z. Bitte wählen Sie einen Anfangsbuchstaben:

 

Work-based learning in tertiary education in Europe – examples from six educational systems

Part II – case studies ; Heft-Nr.: 194

Work-based learning in tertiary education in Europe – examples from six educational systems
AutorInnen: Hippach-Schneider, Ute; Schneider, Verena
URN urn:nbn:de:0035-0749-1
Reihe Wissenschaftliche Diskussionspapiere
Herausgeber Bundesinstitut für Berufsbildung, Bonn
Verlag Verlag Barbara Budrich
Erschienen 2018
Verfügbar auf Englisch

The implementation of work-based learning elements in tertiary education programmes can be seen as a trend of recent years. Different models and approaches have been developed. In the context of a BIBB research project, examples from England, France, Ireland, Norway, Austria and Poland were investigated, analysed and thus the great variety of practice-oriented and practice-integrated programmes revealed. Interviews with representatives from research, education policy administration as well as with students, companies and educational institutions provide an insight into the concrete experience and appraisal of selected educational programmes. The overall goal of the project and this publication was to contribute to the greater visibility of vocational/professional education at tertiary level and to facilitate a more critical debate about the issue of increasing academisation.  

Hinweis: Die Wissenschaftlichen Diskussionspapiere des Bundesinstituts für Berufsbildung (BIBB) werden durch den Präsidenten herausgegeben. Sie erscheinen als Namensbeiträge ihrer Verfasser und geben deren Meinung und nicht unbedingt die des Herausgebers wieder. Sie sind urheberrechtlich geschützt. Ihre Veröffentlichung dient der Diskussion mit der Fachöffentlichkeit.

Veröffentlichung als kostenloser Download (PDF, 838 KB)

Veröffentlichung bestellen: Preis: 29,90 €

In den Warenkorb